Ik ben op zoek naar een mooie XJ V12 en heb er ondertussen al een paar mogen bekijken. De bedoeling is zeer waarschijnlijk een wegenbelastingvrije, van zo laat mogelijk want het moet er wel een zijn met een injectiemotor.
Eigenlijk kom ik 3 groepen auto's tegen:
Oorspronkelijk Nederlandse, Europese import (vooral Zwitsers) en US import.
De US import heeft over het algemeen een mooie ‘harde’ body (minder roest), hebben wel zeer te lijden gehad van felle hete zon (bekleding, dashboard, rubbers e.d.). Voordeel is natuurlijk dat ze geschikt zijn voor loodvrij en daarbij tevens voor LPG.
Wel heb ik begrepen dat de compressieverhouding voor de US modellen aanzienlijke lager ligt (ongeveer 7:1 in plaats van ongeveer 9-11:1). Dit kost natuurlijk vermogen maar volgens mij ook aardig meer brandstof.
Vragen:
Hoe is jullie ervaring met de verschillende groepen auto's (NL <> Europees <> US)?
Wat is jullie ervaring met LPG inbouw voor de V12 injectiemotor en het verbruik daarna?
Hoe snel moet je na LPG inbouw je kleppen aanpassen voor een Europees / NL model, of kun je gewoon lekker doorrijden.
Wat is jullie ervaring met de verlaagde compressieverhouding (prestaties en verbruik) van de US import?
Welke LPG inbouwset / merk kun je het best nemen, waar plaats je dan de verdamper (accu achterin??), etc, etc,?
alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdrage.
Simon