gebruikte jaguar kopen

• Eelco

hallo,

ik zit erover te denken om een gebruikte Jaguar te kopen. Voordat het zover is probeer ik een goed beeld te krijgen van de (on)mogelijkheden, een aantal vragen:

- wat zijn interessante modellen (prijs/kwaliteit/onderhoud)?

- waar let je op bij gebruikte Jaguars (zwakke plekken?)?

- hoe gemakkelijk is het om onderdelen te krijgen?

Gr. Eelco

• Gerard Soontiens

1: Welk type intressant is is afhankelijk van smaak. Ikzelf rijd een 420 van 1967, auromaat, airco etc. Dit is een zeer comfortabele wagen van een type, dat thans nog niet teveel gevraagd is. De MK 2is de meest gevraagde auto, die echter veel minder comfort biedt. Omdat de 420 maar ruim 2 jaar is geproduceerd, wordt dit een intressant collocters item in de toekomst.

2: Zwakke plekken zijn afhankelijk van het type. Ik adviseer je een goed exemplaar te kopen. Nu enkele duizenden euro's meer is beter dan in een zeer kostbare restauratie terechtkomen

3.Van de echte oude type's wat moeilijker, vanaf de MK 2 zijn vrijwel alle aonderdelen eenvoudig te bestellen bij een der vele aanbieders in Nederland en Engeland.

Koop een kant en klare auto bij een vertrouwd adres. Realiseer je, dat garantie op old-timers vrijwel nooit gegeven wordt, en de aanschaf van een redelijke Jaguar toch al gauw € 20.000,= vergt

Succes, en ik hoop dat je in de toekomst net zoveel lol aan je auto beleeft als ik heb met mijn 420.

Gerard Soontiens

• R. Smaardijk

Kijk eerst in je portemonnee en stel jezelf de vraag: wat kan ik missen voor de aanschaf, wat kan ik zelf doen, wat voor type vindt ik mooi.

Als je niet veel zelf kan is een oldtimer een erg dure aangelegenheid, er zijn te veel mensen die proberen geld aan je te verdienen en aan de oldtimers.

Ik raad dan ook aan om iemand in de arm te nemen die er veel verstand van heeft en echt weet waar die over praat. Een bedrag is zeker niet te noemen de prijzen lopen per model te veel uiteen. Voor een goede en hele mooie Jaguar XK betaal je snel € 50.000, voor een goede en mooie XJ toch ook al tussen €10.000 en €15.000. Ze zijn voor veel minder te koop, waar zou dat nou in zitten?

Overigens kan ik juist wel een goed restauratiebedrijf aanraden, je kan de hele restauratie volgen en de kans dat je een kat in de zak koopt is veel minder groot.Denk na dat er wel heel veel gerestaureerde auto'`s te koop staan bij de een nog goedkoper dan bij de andere. Ze moet alleen nog maar gespoten worden, een paar kleine plekjes, motor en bak altijd gereviseerd enz…

Goede raad is duur maar helaas nog steeds nodig.

• Rein

Voordat je begint moet je weten dat een klasieke auto een dure aangelegenheid

is.

Klassieker boekjes lezen frustreerd enorm is mijn ervaring, daar worden

de mooiste plaatjes getoond de kans dat je iets dergelijks voor een redelijke prijs

tegenkomt is minimaal.

Zelf heb ik een Jaguar E-Type series 2, waar heel veel aan gedaan is, maar richt

mij nu op een series 3 12 cylinder.

Kijk daarom Eens op WWW.E-TYPE.INFO

Rein