Eerst maar een reactie op je vragen;
LPG;
Er wordt op dit moment een XJS V12 lpg ombouw aangeboden op www.marktplaats.nl dit is een 76er en ziet er briljant uit, ik heb deze verkoper gevraagd om een reactie te geven op de vraag wat zijn ervaring is met gas maar tot op heden geen reactie. Er zijn veel uiteenlopende reactie op de vraag of een V12 geschikt is voor gas, echter heel weinig mensen die hier ervaring mee hebben, één punt is wel dat je om de 5000 km je kleppen mag gaan verstellen en bij een V12 is dat niet echt gemakkelijk (kostbaar klusje).
6-cilinders;
Van dit type zijn er veel minder gemaakt, het is tevens de XJS die de Le Mans heeft gewonnen dit zijn twee redenen dat de dit type wat duurder zijn (schijnt wel een briljant product te zijn).
RHD;
laatste tip is dat je geen rechtsgestuurde XJS wil rijden, raak je aan de straatstenen niet kwijt, wordt nooit iets waard en engelse auto's zijn meestal (altijd) verroest. Leuk avontuur is wel om er ééntje uit de US te halen, 80 procent van de XJS is ook verkocht in Amerika, dit betekend dat je er nog heel veel zal vinden voor een betere prijs dan in Europa en het stuur zit links.
Groeten,
Thomas
___onderstaand bericht heb ik eerder geplaatst op dit forum_____
Mijn naam is Thomas, 26 jaar, woonachtig in de buurt van Rotterdam en ben in bezit van een XJS uit '76.
Punten waarop gelet moet worden bij de aanschaf zijn;
-vochtschade interieur (hoedenplak, bestuurder en bijrijders voeteneind).
-airco moet werken.
-motorische keuring (werken de 12 cilinders).
Negatief punt is benzine verbruik (goed voor de punten).
Positief is; niets rijd en zweeft beter dan de XJS.
mooiste motor V12.
te fantastische neus.
moderne auto (look)
ultieme cruise auto
Dit zijn mijn ervaringen gebaseerd op mijn huidige XJS en mijn vorige 2 XJS'en ('79 en '82), Wenst u info over een nieuwer type, cabrio of targa kan je kijken op www.jag-lovers.com/
Opmerking:
En voor dagelijks gebruik kan ik zeggen dat de uren op je werk voorbij vliegen, de gedachte dat je weer naar huis mag in je XJS.
Over de weekenden zal ik zwijgen, anders wordt dit bericht erg lang.
Veel plezier met zoeken naar de ideale jag. (misschien kan ik je nog ergens mee van dienst zijn)
Thomas