Hoi Carla,
Een paar roestplekjes? Hopelijk niet rondom de ramen, want dan kan het een ingrijpende operatie worden. Is de auto met tectyl behandeld na het opknappen van de kokerbalken? Zijn de bodemplaten nog in orde? Het elektrisch syteem niet Jaguar's sterkste onderdeel, niet voor niets werdt het britse merk Lucas (waarvan Jaguar veel elektrische componenten betrok) “Prince of Darkness” genoemd. Wat je wel goed in de gaten moet houden zijn de zekeringen, het buistype zoals veelal is toegepast wil nog wel eens stuk gaan maar aan de zekering is dat dan niet direkt te zien. Maar als alles naar behoren funktioneert, tja, waarom dan niet. De prijs vindt ik aan de stevige kant, weliswaar koop je een belastingvrije auto maar dat wil nog niet zeggen dat je de hoofdprijs moet gaan betalen. Als je er in gaat rijden dan moet de automaat soepel aangrijpen en niet nukkerig zijn. Trilt de auto bij het afremmen, dan kunnen de schijven krom zijn, als het de achterschijven betreft dan wordt het een arbeidsinsief verhaal. Als de auto tijdens het sturen wat onzeker en zweverig aanvoelt, dan zullen de stuurhuisbussen vervangen moeten worden. Sommige onderdelen zijn inderdaad duur, sommige weer niet. Voor nieuwe onderdelen kun je ondermeer terecht bij SNG Barratt's in Oisterwijk en voor 2e hands bij Jag-parts in Gorkum. Besef wel dat je oude auto koopt en dat die op z'n tijd kuren kan hebben, maar het is en blijft een Jaguar!
Succes, Frans.