Klasse III Alarm XJ6 X300

• Gertjan van den Bergh

Mijn Jaguar XJ6 sovereign van de X300 serie (1996) is uitgerust met het standaard alarm. De verzekeraar vraagt een Klasse III certificaat. Het klasse III certificaat dat bij de auto hoorde is kwijt. Heeft iemand een idee hoe ik aan een nieuw certificaat kom? Ik heb bij diverse inbouwstations gevraagd maar die zeggen dat ze het niet kunnen afgeven. De dealer zegt dat ze een verklaring willen maken maar dat ze het alarm dan eerst uitgebreid willen testen. Ik ben met de dealer een beetje voorzichtig ivm mogelijk hoge kosten.

Heeft iemand voor mij een goede tip?

• Joop

Ze kunnen bij de verzekering zelf navragen of er een certificaat is afgegegeven!

Je kunt er zelf ook een duplicaat aanvragen.

De instantie van het overkoepelend orgaan schiet me even niet te binnen, maar kun je navragen bij de dealer.

Gegroet Joop

• Ron

Voor info over het afgeven van een klasse 3 alarm,kan je terecht bij SCM,deze geven de certificaten af en registreren ze.In juli 2001 zijn er echter nieuwe regels doorgevoerd voor het afgeven van een certificaat.Verschillende oude systemen worden niet meer gecertificeerd,hoe goed ze ook zijn.Als U SCM belt,houd dan merk en typenummers bij de hand,ze kunnen u dan direct vertellen of dit systeem geaccepteerd wordt of niet.Indien nog gecertificeerd,kunt u hier een kopie van opvragen.Indien niet gecertificeerd maar wel toegestaan,dan alleen laten keuren bij een erkend station (ook bekend bij SCM),indien geen certificatie meer mogenlijk,nieuwe in laten bouwen.! Telefoonnummer SCM heb ik helaas niet meer,maar een goed inbouw-station heeft het nummer wel.

Succes,

Ron.

• Herman

scm.nl

U kunt de SCM bereiken op verschillende manieren:

via het contactformulier op deze site kunt u gericht vragen stellen

U kunt voor informatie over de goedgekeurde systemen en inbouwadressen zoeken op de site maar u kunt ook bellen naar de Nationale Autodiefstalinfolijn, 0900-1593 (ca 0,45 € per minuut).

ten slotte kunt u altijd schrijven naar SCM, Postbus 393, 2900 AJ Capelle a/d IJssel