Jaguar club

• Petra

Zelf ben ik in het bezit van E-type OTS uit 1967. Ben echter nog niet lid van de jaguarclub, voordat ik lid word zou ik graag vernemen, hoe deze club is.

Is er iemand die mij wat kan vertellen over de meetings, de gezelligheid e.d.

Hiervoor had ik eerst een corvette en die club was reuze gezellig. Iedereen was welkom, hoe lelijk je bak er ook uit zag. Na de corvette kochten we Morgan, die club was verschrikkelijk, je werd beoordeeld op je komaf, een echte snobclub. Het ging meer om de mens, dan om de auto. Waar ik opzoek naar ben zijn mensen met wie ik mijn passie kan delen. Rijk of arm, maakt mij niet uit.

Hoe is de jag.club? Gaarne jullie ervaring of het de moeite ward is om lid te worden?

Mvg.

Petra

• Patrick

Beste Petra,

zelf heb ik een xj40 uit 1988 en ben wel lid van de jaguar club. Ik ben echter nog niet op een meeting geweest omdat ik vaak moest werken als er iets werd georganiseed, helaas kan ik je nog geen praktijk ervaring over de club geven.

Het clubblad lees ik wel en daaruit lijkt het me geen snobclub.

Ook als ik diverse foto's zie staan er diverse auto's oud, nieuw, gangbare modellen en minder gangbare modellen.

Ik ben zelf bijna een jaar lid en zodra ik mijn auto weer heb gemaakt zal ik zeker zo'n meeting gaan bij wonen.

mijn auto ziet er trouwens ook niet gelikt uit want de vorrige eigenaar had er een bots auto van gemaakt, bumpers krom, zijknipperlichten er af, evenals veel verf maar dat komt allemaal nog, eerst maar weer rijdend krijgen.

Groetjes Patrick

• Frans Harkema

Ben zelf lid van de JDCH ( http://www.jdch.nl )en kijk ook nog een beetje de kat uit de boom. Heb nu een aantal bijeenkomsten bijgewoond die variabel uitpakten (qua opkomst), maar nooit negatief waren. Het leuke is dat je met allerhande mensen te maken krijgt die allemaal in hetzelfde merk geïnteresseerd zijn. De club bestaat uit ongeveer 2000 leden, maar het is ook hier een bepaalde harde kern die je met een zekere regelmaat tegenkomt. De activiteiten verschillen per regio, er zijn actieve en minder actieve regio's. Ik heb dit jaar met mensen gesproken op het lustrumfeest die werkelijk ondersteboven vielen van de …, maar ook mensen die thuis eigenhandig onder een carport van 2 auto's weer één weten te maken. Prachtig als je dan ziet wat het uiteindelijk is geworden! Het lidmaatschap is een kwestie van uitproberen, de club is groot genoeg om mensen van je eigen smaak tegen te komen.

• Rocus

Het is een leuke club. Wel hangt veel af van de regio waar je in zit. Ik woon in het Noorden (Groningen) en de regio noord is leuk en actief. Veel leuke en/of leerzame bijeenkomsten. Het is zeker geen snob club hoewel die er ongetwijfeld wel zijn! Je vindt er zeker gelijkgestemden!

Probeer het een paar jaar.