aandrijving probleem

• Patrick

mijn jag (een 88er xj40 3.6 sov.) doet het al een maandje niet meer, de aandrijving doet het niet, het motortje loopt nog als een zonnetje.

Ik kan er heel even mee rijden en dan is het over, de motor maakt toeren en de auto gaat langzamer.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar het allemaal aan zou kunnen liggen.

Ik wil graag eerst info voordat ik de hele bak er onder vandaan haal, want als het iets kleiners is scheelt dat misschien een hoop werk, mede omdat ik nog geen ruimte heb en dus op straat sta te sleutelen.

Alvast bedankt, Patrick.

• Bas Jamar

heb je de olie & het filter van de bak al vernieuwd?

door de dealer wordt dit afgeraden als preventief onderhoud bij een goed functionerende bak, maar in dit geval lijkt het mij de moeite waard.

verder kun je je abonneren op de mailing-list van www.jag-lovers.org, XJ40 - list, hier zijn mensen te vinden met zéér veel ervaring, de door jou gestelde vragen worden doorgaans binnen 1 dag beantwoord!

Succes, Bas Jamar

1989 Daimler 3,6.

• patrick

dank je voor de informatie, ik zal ook zeker kijken bij jag-lovers.

Onze groene poes heeft nieuwe filters, rubbers en vloeistoffen gekregen voordat zij de weg weer op kwam. Zij heeft 10 maanden bijna geheel stil gestaan, afentoe een rondje om het blok toen zij weer wilde snorren.

Het probleem is er niet ingeslopen maar deed zich plotserling voor op de snelweg. Na 5 uur rijden ging zij ineens harder snorren en zakte de snelheid drastisch omlaag. dit zal toch niet door de olie kunnen komen. Overigens was er nog geen 2000 km met de huidige olie gereden.

Patrick