Jag vs. Porsche 911

• perrz

Ik rij al een tijd porsche 911. Omdat mijn kinderen nu een lengte krijgen die niet meer te verenigen is met de beperkte ruimte achterin moet ik mijn 93-er Carrera 2 in de verkoop doen…pijn!!

Omdat ik wel een karakter-auto wil blijven rijden overweeg ik een Jaguar. Ik ben nog redelijk blank op het gebied van types, prestaties en kosten. Is er een Jaguar die een beetje “van zijn plek komt”? Zo ja welk type. Ik heb inmiddels begrepen dat er een XJR is in 6 en 8 cilinderuitvoering. Wat heeft dat voor vermogen, prestaties en onderhoudskarakteristieken? Anyone?

• R.A.Huisman

Beste Perrz, ik wil je absoluut niet beledigen ofzo, maar als ik jou bericht lees denk ik maar een ding : Deze man moet dus geen Jaguar aanschaffen. Een Jag is geen Porsche !!! Tenzij je de aanschaf van een xj-220 overweegt. Alhoewel ik denk dat als je daar het kostenplaatje van bekijkt je al heel gauw geen Jaguar meer hoeft. Koop lekker een Audi Quattro, B.M.W. m3, Subaru “nog wat”, of een of andere opgevoerde Amerikaan etc. Die zijn gemaakt om lekker mee te rubberen, en groot genoeg voor jou kroost. Een Jag moet je koesteren, echt waar. Het beste gewenst, m.v.g. Rob Huisman.