Slot kofferdeksel!

• C. Martinez

Beste mede-trotse Jag-bezitters,

Vorige week is mij helaas het volgende overkomen… Tijdens het afsluiten van het kofferdeksel, hetgeen bij mijn XJ 4.0 ('92') met de sleutel dient te gebeuren, hoorde een ietwat brekend geluid. Nadat ik het de achterklep had vergrendeld en de sleutel uit het slot trok, trok ik tot mijn verbazing het slot ZELF ook mee naar buiten..! Kapot dus.. Er liggen zelfs nog een aantal kerst-cadeau's in.. Volgend jaar dan maar. De Jaguar dealer in Den Haag wist mij een 2-tal zaken te melden, 1) nieuw slot kost zo'n 600 euro en de kofferbak kan pas begin volgend jaar eventueel door hen geopend worden…

Nu is de vraag of iemand een goedkopere oplossing weet om aan een slot met sleutel te komen.

Ik hoor het graag! Dank u!

• R.A.Huisman

Beste C. Martinez,

Wat U is overkomen , is op zich niets bijzonders. (schrale troost ?).

De kwaliteit van Jaguar-sloten is nu eenmaal niet optimaal te noemen , helaas !

Normaliter zou het kofferdekselslot ook mee moeten werken met de c.v.

De sleutel is dan gewoon een extra optie.

Dus daar zit op voorhand al iets niet zoals het behoort te zijn.

Een prijsopgave van € 600 , is waarschijnlijk het totale pakket slotwerk , incl. de

montage ?!?!

Voor U is het beste alternatief ; een vervangings-setje. Dit bestaat uit een kofferdeksel-slot en een dashboardkastje-slotje.

Dit kost incl. montage ongeveer € 100 / € 150.

Wellicht werkt de c.v. dan ook weer “optimaal” ?!?!

Succes ermee.

M.v.g. , PRO-JAG. Rob Huisman.

• C. Martinez

Beste heer Huisman,

Bedankt voor de reactie. De prijsopgaaf van de Jag-dealer in Den Haag van €600,- is excl. montage. Inderdaad hebben ze daar ook gezocht naar een “vervangings-setje”, echter gaven ze aan dat dat voor mijn type vrijwel onmogelijk meer te bestellen is. Dit setje zou inderdaad rond de 100 a 150 euro geprijsd zijn.

Enige suggesties waar ik het (regio Den Haag) es zou kunnen proberen?

Alvast dank.

• R.A.Huisman

Beste Hr. Martinez ,

In de buurt van Den haag ben ik niet zo bekend.

Wat ik u aan zou willen raden is het volgende :

Neem eens contact op met de firma ; S.N.G. Barratt in Oisterwijk.

013-5211552.

Deze mensen hebben vrijwel alles op het gebied van Jaguar/Daimler in huis , of

kunnen hier - meestal - zonder problemen aan komen.

Mocht dit bij hen niet lukken , dan weten zij wel weer een adresje.

Succes ermee , m.v.g.,

PRO-JAG. Rob Huisman.

• C. Martinez

Heer Huisman,

Hartelijk dank voor de suggesties en het meedenken.

Ik zal zeker contact opnemen met het bedrijf in Oisterwijk.

Met vriendelijke groet,

C. Martinez.