Bediening elektrische ramen.

• C. Martinez

Beste mensen,

Na het kofferbakdeksel-probleem, bedenk ik me net dat ik al een tijdje nog een ‘mankement’ (als ik t zo noemen mag) heb met mijn XJ Sovereign 4.0 uit ‘92. Aan de binnenkant van het linker voorportier (bestuurderskant) bevinden zich de bedieningsknoppen voor de ramen in de auto. Nu kan ik vanuit mijn (luie) stoel prima ieder beweegbaar raam in de auto bedienen. Nu beschikken mijn naaste buurman (passagierskant) en mijn achterburen (achterin) eveneens over een knop om ’hun raam' te bedienen, echter deze lijken niet te werken. De ramen gaan noch omlaag noch omhoog middels het bedienen van een knop anders dan die in mijn portier, Nu is mij opgevallen dat ik een extra knopje heb in mijn portier, wat lijkt te beschikken over een vergrendel en ontgrendel-functie voor de bedienbaarheid van de overige ramen (anders dan die van mij). Een soort ‘kinderslot’ zeg maar. Echter als ik dit knopje (meer schuifje eigenlijk) omhoog of omlaag beweeg functioneren de ramen nog steeds niet.

Komt dit bekend voor? Zie ik iets over het hoofd? Zijn er suggesties of opmerkingen?

Ik hoor het uiteraard graag.

Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

Carlos Martinez.

• kees

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn XJ40. Het bleek een vaker voorkomend probleem te zijn, wat werd veroorzaakt door een defecte zekeringkast rechtsvoor bij de passagiersstoel. Deze is vervangen en het probleem was opgelost.

MVG,

Kees.