water in de kofferbak

• Patrick

Goeie dag allen,

Al enige tijd heb ik last van water in de kofferbak. Type auto XJ40 3.6 sov. uit 1988

het water komt van de rechter kant maar waar vandaan precies is mij een raadsel. De waterafvoerslangen en het rubber van de el. antenne zijn nieuw. Wie heeft er een idee of gelijke ervaringen.

Groets,

Patrick

• Frans Harkema

Wellicht een idee om de afdichting van de achterruit heel goed te controleren, daar wil het bij een Jaguar nogal eens aan schorten.

• Patrick Eenjes

Frans, dank je voor de tip, ga morgen meteen na kijken mits het even droog is want mijn auto staat helaas constant buiten.

Mocht het raamrubber goed zijn waar zou ik dan verder aan moeten denken?

Kan het water ook bij de achterlichten vandaan komen en zoj a wat is hier dan tegen te doen?

Groets, Patrick Eenjes

• eddy janssens

Hallo,

Water in de kofferbak van de eerste XJ40 is een klassiek probleem dat zich op verscheidene plaatsen kan voordoen.

Er is de rubber van de antenne die hard wordt en water doorlaat, er is insijpeling mogelijk via de achter lichten, via de plastiek plaat die onderaan tussen de achterlichten van links naar rechts loopt ( specifiek via de drie montage schroeven), en via de rubber van de benzinevuldop.

Ook even de naden achter de venster nakijken op barsten.

Groeten, eddy

• Patrick Eenjes

Hallo,

ik heb verschillende dingen gecontroleerd, het rubber van de antenne heb ik afgelopen zomer vernieuwd en daar lekt het niet.

het water zal bij de achter lichten vandaan komen want verder is het overal droog. Dit is goed te zien want er ligt geen bekleding meer in, die heb ik er afgelopen voorjaar uit gehaald.

Wat zijn de mogelijkheden van reparatie van de achterlichten.

Groets,

Patrick