pakkingen, waar deze te halen?

• Mickey

Ik denk dat mijn carburateurs zwaar vervuild zijn van mijn SII 4.2. Hij start even en maar na enkele tellen slaat ie weer af om na een tijdje toch weer aan te slaan. Ik heb enkele slangen losgekoppeld en toen kwam er bruine drap, water en toch ook nog wel wat benzine uit.

Nu heb ik die carburateurs eraf liggen en wil deze in een ontvetterbak schoonmaken. Ik heb dan wel pakking nodig, want die gaan toch kapot. Waar kan ik die halen (Omgeving Woerden,Utrecht).

• Hendrik

Waarom zou je de carburateurs helemaal uit elkaar halen.Probeer eerst eens de vlotterkamers en filters schoon te maken (ook het kleine filtertje in de aanvoer van het stationaire gedeelte.

Plaats ondertussen meteen een extra brandstoffilter tegen het voorscherm waar de brandstofleiding vanaf het voorscherm naar de carburateurs loopt. Als je een transparante neemt van een paar euro´s kan je altijd zien “wat” hij aangeleverd krijgt, ook altijd makkelijk bij het verhelpen van een storing als je niet zeker weet of de motor brandstof krijgt.

Waarschijnlijk is dit schoonmaken al genoeg en bespaar je jezelf een hoop werk.

Bedenk ook dat je de oorzaak van de vervuiling moet oplossen voordat je de boel weer monteert.

Groet, Hendrik.