niveau regeling

• Patrick

hallo allen,

sind ik een keer het alarm “low brake fluid” heb gahad kwam ik er ook achter dat het groene tankje rechts voor in een rood stiftje duidelijk zichtbaar is.

Nu weet ik dat dat voor de niveau regeling is en dat deze gevuld dient te worden, echter bij deze nieveau regeling hoort volgens mij een zwart kastje bij het rechter achterwiel en deze ontbreekt nu bij mijn ‘poes’.

Moet ik dit tankje nu vullen ja of nee, dient die nievau vloeistof nog ergens anders voor, moet ik dat zwarte kastje evt zien te bemachtigen en aansluiten?

Zo ja bij opvullen wat voor olie, is de groene citroen olie ook mogelijk?

Alvast bedankt,

Patrick

• eddy janssens

Hallo, low brake fluid wil zeggen dat de remvloeistop te laag zit.

Het groene bakje dient te worden gevult met de specifiek aanbevolen olie van Jaguar. Deze wordt geleverd in een flacon voorzien van een aansluit stuk voor dit groene bakje. Deze olie dient voor het remdruksysteem van uw Jag.

Kijk eveneens na of de remvloeistof op de remcylinder nog voldoende hoog staat.

• Patrick

Hoi Eddy,

Dank je voor je reactie. Die rem vloeistof had ik al bij gevuld nadat het alarm kwam. Wat ik niet wist is dat de nieveau regeling olie ook voor het remdruk systeem dient.

Ik ga maandag meteen een kannetje olie halen.

Nu zit ik alleen nog met de vraag over die niveau regeling, dat zwarte kastje wat rechts achter hoort te zitten, zal ik dit aanschaffen en monteren of niet. De olie leidingen zitten nog op hun plek en zijn nog in takt.

Groets,

Patrick

• Eddy Janssens

Dag Patrick, goeie vraag, ik weet het zelf niet zonder het gezien te hebben. Mogelijk is de niveau schakelaar defect geweest en heeft men die verwijdert. Als de vering verder correct werkt en hij staat mooi op zijn pootjes zou ik het zo laten.

Als het systeem lang niet gewerkt heeft zou het kunnen dat er bij het terug in werking stellen zich problemen gaan voordoen.

Ik heb nog een aantal van die switchen in de kast liggen.

Groetjes