irritant klokje

• Patrick

Het begint me nu een beetje te irriteren, telkens als ik de motor start knippert de klok, instellen gaat prima dan knippert hij niet meer en loopt zoals het moet.

Er is dus een onderbroken stroom die goed gaat, de constant stroom daar moet iets mee zijn maar wat en waar?

Heeft iemand dit al mee gemaak en ook kunnen verhelpen?

Ik hoor graag hoe.

De bedrading van het printplaatje waar de klok op zit is al door gemeten en in orde.

Het betreft een XJ 40 3.6 uit 1988

Groets,

Patrick

• Frans Harkema

Voeding van het klokje nalopen, zekerheidshalve de zekering vervangen. De electriciteit-gremlins zijn slim……

• Eddy Janssens

Waarschijnlijk is de voltage van uw batterij te laag als u start. De modellen 87 en 88 hebben dit probleem. Vanaf model 1989 is dit verholpen door een ander type klok.

Waarschijnlijk is dit probleem opgelost door het plaatsen van een nieuwe batterij.

Toch even de toestand van uw oude batterij controleren. Msschien te weinig water. Succes

• Patrick Eenjes

De accu is recentelijk vervangen, hier verwacht ik weinig problemen van.

Om de voeding te controleren had ik eigenlijk gehoopt dat iemand weet welke kleurcombinatie de draad heeft voordat ik alle draadjes van het printplaatje af ga, het zijn er nogal wat.

• Eddy Janssens

hallo, ik ben er bijna zeker van deat de batterij de dooddoener is. Ik heb enkele van die klokjes liggen, je mag het gratis komen testen.

• Patrick

betekent dit dat de accu nu al niet goed is of dat er een verkeerde accu in zit?

hoe kan dit dan dus opgelost worden?

groets,

Patrick

• eddy janssens

Inderdaad misschien een verkeerde accu. Indien het fenomeen zich voordoet nadat u de wagen gestart heeft mag u overtuigd zijn dat de accu niet geschikt is voor uw Jag. Tijdens het starten daalt de spanning van de batterij en wanneer deze onder een bepaalt niveau zakt gaat het klokje pinken.

• Patrick Eenjes

Ik heb ook nog even geprobeerd hoe de tijd aangegeven wordt als ik alleen de knop van de klok in druk zonder contakt te maken. Ook zo knippert deze, het klokje zou nu toch wel gewoon door moeten lopen, de stroom wordt niet onderbroken, er zijn geen dalende spanningen en een klokje zal aan el. vermogen toch niet zoveel vergen van een accu zodat deze niet voldoende afgeeft.

• eddy janssens

Je mag er eentje komen proberen als het voor u niet te ver is. Dan weten we het meteen.

• Patrick

ik woon in Hillegom, tussen Haarlem en Leiden, gezien je e-mail adres (.be) denk ik dat het geen optie is om even snel langs te komen even goed toch bedankt.

Ik zal nu verder moeten zoeken indien gevonden zal ik het wel laten weten.