brandstofmeter xj6 type 2 1976

• Bart Ossewaarde

Wellicht heeft iemand een idee of tip waarmee ik wat verder kom bij het oplossen van mijn probleem. Mijn probleem is dat de brandstofmeter op het dashboard niks aangeeft. Hij blijft op empty staan, ook bij een volle tank. Als ik nu achter op de meter met een powerprobe kijk hoe het zit met massa en plus dan blijkt dat er een draad opzit die niks doet (geen plus geen min) en dat er een draad opzit die afwisslend (pulserend) overschakeld van massa naar plus. Dus een seconde ofzo massa en dan een seconde plus enz. Na demonteren van de achterlichten heb ik op de tank gemeten. Hierop zit een massadraad en wederom een draad die schakelt tussen plus en min. Als ik overschakel op de andere tank dan meet ik op de andere tankvlotter hetzelfde wisselende signaal. Als ik nu het stekkertje lostrek en ik geef het draadje richting de tankmeter constant plus dan stijgt de meter langzaam. Als ik met hetzelfde draadje massacontact maak dan stijgt de meter snel. Ik heb dus de indruk dat de meter wel werkt. Is het normaal dat de spanning fluctueert van plus naar min en wie heeft er een idee waar te zoeken ? Bij voorbaat dank voor uw reactie, bart

• R.A. Huisman

Hallo Bart ,

Het lijkt erop dat je een slechte massa-verbinding hebt bij je brandstofpomp(-en).

De verbinding met je brandstofmeter is op zich oké , volgens de berichten.

Waarschijnlijk reageert e.e.a. op het pulseren van de brandstofpomp(-en).

Kijk daar maar eens naar.

In ieder geval succes ermee.

M.v.g. ; R.A. Huisman.