Welk brandstoffilter?

• Carla

Van onze XJ6 S2 4.2 uit 1978, met 2 carburateurs, willen we het brandstoffilter vervangen, hij stottert en hoest nogal bij het flink gasgeven.

Bij de automaterialenhandel adviseren ze uit een catalogus een FRAM G 3829 filter, maar deze heeft een doorsnee van ruim 8 cm.

Het filter dat er nu inzit is maar zo'n 6 cm in doorsnee. Op dit oude filter staat aangegeven; 551 en 002 Bosch 086.

Die van 8 cm past ook niet in de beugel.

Wie kan me vertellen of de verkoper een verkeerde heeft gegeven of dat er nu een verkeerde inzit?

Reacties zijn erg welkom en dank daarvoor.

Carla

• R.A. Huisman

Dag Carla ,

Ik gebruik altijd universele , doorzichtig plastic filtertjes voor een XJ-6.

Deze monteer ik tussen de brandstof-leiding net voor de koudstartcarburateur.

Werkt perfect , kost geen drol en je kunt zien wanneer hij aan vervanging toe is.

Gewoon doen ; probleem opgelost !

Succes ermee.

M.v.g. Rob Huisman.

• a.v.dlaar

BIJ SERIE 1 EN 2 KOMT HET HEEL VAAK VOOR DAT DE FILTERS DIE IN DE TANK ZITTEN VUIL ZIJN . DEZE FILTERS ZIJN TE BERIJKEN VIA DE AFTAP- PLUGGEN ONDERIN DE TANKS ,PLUGGEN BESTAAN UIT 2 DELEN EERST DE KLEINE PLUG DEMONTEREN EN TANK AFTAPPEN DAARNA DE GROTERE. ACHTER DEZE PLUG BEVIND ZICH HET FILTER DIE JE ZO UIT DE TANK KAN TREKKEN. DEZE GOED SCHOONMAKEN EN WEER TERUG PLAATSEN