jaguar xj

• R.A. Huisman

Hallo Ronald ,

Dank voor je leuke bericht.

V.w.b. jouw vraag ;

Als je uitgaat van een goede XJ-12 Series 3 , dan kom je aan onderhoudskosten op jaarbasis een heel eind met plm. 1000 euro.

Het ene jaar zal het iets minder zijn , het andere jaar wellicht iets meer…………

Het brandstofverbruik zal gemiddeld 1:5 zijn.

De aanschafprijs van een echt goede V-12 zal rond de : 9000 / 13000 euro liggen.

Voor die prijs mag je dan ook een zeer goede Jaguar/Daimler verwachten !

Ga je in de prijsklasse van plm. 4500 / 7500 euro zitten , dan praten we over een prima wagen , waar her en der wat werk aan zit , of eraan zit te komen.

Voor wegenbelasting ben je ruim 900 euro per jaar kwijt.

Tja , en dan de verzekering nog…………….

M.v.g. : Rob Huisman.

• Ronald de Rooij

Nogmaals, bedankt ! Ik zou dus wel een goeie “met hier en daar wat werk” kunnen kopen… Maar… ik ga nog even sparen voor onderhoud en reparaties. Ik wil het goed doen ! De overige kosten vallen me, eerlijk gezegd mee, behalve de wegenbelasting… Oeff ! Ik heb de verzekeringspremie opgezocht, die valt ook nog mee. Ik ben ongeveer in totaal 2 tot 3 keer zoveel per jaar kwijt aan brandstof, belasting en verzekering als mijn BX, maar onderhoud niet eens zoveel meer. (BX is dealeronderhouden…). Valt me, al met al, nog mee.

Eindelijk iemand die geen geleuter verkoopt, maar gewoon bruikbare info ! Bedankt !

Ronald

• frank pricken

inderdaad, op rob huisman kan je rekenen, ik heb mijn wagen er gekocht en deze is super-goed (voor de prijs, er is nog werk aan maar dat zocht ik ook)

veel succes in de zoektocht

frank

• Ronald de Rooij

Bedankt. Mijn zoektocht moet nog starten. Eerst voldoende Eurootjes sparen. Ben al over de helft van het streefbedrag…. Afgelopen weekend mij georiënteerd en bij Rob op bezoek geweest. Was inderdaad een goeie indruk die ik daar kreeg. Gezellig ook, want ik moest me nog haasten om op tijd thuis te zijn, hihi.

Ronald