Rob,
Bedankt voor je advies. Betekent dit dat ik in principe beter helemaal niet dit type auto moet kopen, of is een gewone XK8 of een XJ geschikter voor mijn“ rijstijl”?
Ik rij nu in een 6 cyl. Lexus, en heb daar nooit problemen mee. Komt dat omdat een 6 cyl. minder gevoelig is?
(ja sorry, heb de ballen verstand van motoren, weet alleen wat mooi is!!)R.A. Huisman schreef:
>
> Hallo Jack ,
>
> Kleine stukjes rijden met wat voor wagen dan ook , is een
> grote slijtage-slag voor de motor !
> Voordat de olie op bedrijfstemperatuur is ( en dus optimaal
> smeert !!! ) , zul je toch minimaal zo'n 30 km. moeten rijden.
> Doe je dit niet , dan krijg je op termijn een zgn.
> “black-sludge”-motor.
> Het is dus zeer belangrijk om zeer hoogwaardige olie te
> gebruiken , en deze om de plm. 5.000 km. te verversen.
> Het spreekt voor zich , dat “planken” uit den boze is.
> Een XK-R is bij uitstek een scheurijzer , dus zul je je echt
> in moeten houden om hem niet “af te trappen” op kleine
> afstanden !!!
> Onderhoud je zo'n wagen heel precies , dan zul je er heel
> lang erg veel plezier van hebben.
> Sla je dit advies in de wind , dan garandeer ik je dat je er
> heel verdrietig van gaat worden !
> Succes gewenst.
>
> M.v.g. : Rob Huisman.