XJS conv import

• Marsjell

Hoi allemaal..

Nou ik heb eindelijk wat ik zocht (ergens anders hier op het prikbord) een XJS convertible.. welluswaar met een uitgebrande motor, maar daardoor is de prijs tenminste interressant.. althans dat dacht ik…

Hij moet uit duitsland komen, en nou begreep ik uit een tekst dat ik dan BPM moet gaan betalen over 10% van de cataloguswaarde!?!?!? waar slaat dat nou op…..

Ik koop een total-loss auto en ik moet daar meer BPM voor betalen als de aanschafprijs!?!?

kan iemand mij vertellen of ik hier op de een of andere manier onderuit kan komen (zonder de auto op te geven natuurlijk:) )

bedankt!

Marcel

• Rob

Beste Marcel,

BPM betaal je naar ratio cq leeftijd van de auto. Een auto is BPM-vrij na 100 mnd. Maar jouw auto zou in de sloopklasse kunnen vallen en daar zijn volgens mij andere regels voor. Kun je zo opvragen bij de douane. Of ga eens praten met een sloper (die weten ook nog wel eens wat). In ieder geval veel succes.

M.vr.gr.

Rob

• Marsjell

hoi bedankt voor je reactie, weet je zeker dat dit nog steeds het geval is? het gaat namelijk om een xjs uit 89…. maar wat ik uit andere bronnen heb begrepen is dat je zowiezo bpm betaald over 10 % van de nieuwwaardeRob schreef:

• Marsjell

http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/bpm.htm hier zeggen ze dat hij 25 jaar oud moet zijn om de bpm “te ontduiken”

• Ronald de Rooij

Wrakken zijn dacht ik BPM vrij. Ik weet alleen niet meer precies wat de defintie van een wrak is. Ik heb weleens gehoord dat de auto dan doormidden gezaagd moet worden. Niet echt wat je zoekt….

Vraag het na bij de douane, daar weten ze er alles van.

Ronald

• R.A. Huisman

Hallo Marcel ,

Hoe je het wendt of keert , je zult B.P.M. moeten betalen , helaas…………..

Als je een sloop-verklaring bij zo'n wagen hebt , mag je hem uitsluitend voor onderdelen gebruiken en moet je het kenteken/papieren inleveren.

Je hoeft dan (als dat nog steeds zo is , tenminste…….?!?!) geen B.P.M. te betalen.

Jij wilt uiteindelijk gaan rijden met de XJ-S , en zult hem dus ter R.D.W.-keuring aan moeten bieden teneinde een NL-kenteken te verkrijgen.

En dus moet je dan B.P.M. gaan betalen………..

Er zijn wel manieren om dit te omzeilen , maar die zijn per defenitie illegaal !

Ik denk dat je je moet focussen op de uiteindelijke waarde v.d. wagen als hij klaar is.

Bij evt. verkoop verdien je de gemaakte kosten weer terug , maar het blijft zonde van de muntjes.

Schrale troost : iedereen baalt van deze “diefstal”……………..

Succes met jouw project. (ben trouwens zelf ook met zo'n geval bezig……….).

M.v.g. : Rob Huisman.

• ADJ

Hoi,

Als je de auto wil gaan opknappen en er mee in nederland wilt gaan rijden moet je de auto rdw keuren en bmp betalen. Het bmp bedrag wat je moet gaan betalen is in jouw geval 10% van de bmp die er nieuw op de auto zat, dus niet 10% van de nieuwwaarde.

Groetjes ADJ

• ron

je moet eens kijken op vwe.nl, daar kun je online berekenigen doen voor wat betreft BPM afdracht.

Veel succes met de BPM en je auto.

• marsjell

Hoi,

Inmiddels staat hij al in de garage, besloten om toch maar gewoon te halen, met BPM kostte hij minder dan 6000 euro… best een koopje toch?