Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat de prijzen van een XJS sneller stijgen dan mijn spaartegoed??? Ik blijf de aankoop maar uitstellen omdat ik wil doorsparen voor een goede, maar helaas stijgen de prijzen dus nog sneller!! Jaar of 5 geleden kon je voor onder de 10duizend gulden nog wel een leuke XJS kopen volgens mij….
Wat ik zoek is het volgende:
Een XJS coupe van na ‘87 maar voor ’91. Dit omdat ik de eerste modellen iets minder mooi vind met dat zwarte plastic enzo. En de laatste modellen met zwarte achterlichten vind ik ook niet zo mooi. En bovendien te duur. Verder moet de wagen liefst in originele staat zijn, maar hoeft niet perfect te zijn. Als er maar niet aan gerommeld/geprutst is! Mag wat werk aan zitten (evt. zelfs wat laswerk) maar moet wel gewoon kunnen rijden. Ik heb liever een technisch gezonde XJS met wat gebruikssporen dan eentje die er glimmend bij staat maar technisch versleten is. Kortom, een eerlijke XJS.
Verder het liefst een metalic kleur, per se geen witte en geen aangebrachte toeters en bellen zoals spaakwielen, chroomrandjes rond de wielkasten en dergelijke. Hoewel dat er altijd weer af kan natuurlijk. Of het een 6 of 12 cilinder is, maakt me niet zoveel uit.
Ik verwacht niet meer dan 10K km/jaar ermee te rijden en omdat ik nog andere auto's heb, kan ik hem altijd wel even aan de kant zetten om een reparatie uit te voeren. Dat wil ik allemaal zelf doen, ben voldoende technisch, maar heb misschien iets te grote handen voor het sleutelen aan een Jag…. Verder heb ik geen noemenswaardige ervaring met Jaguar, heb altijd Alfa gereden (en zal dat ook nog blijven doen) Ik kan dus wel met wat ongemakken leven en raak niet zo snel in paniek van wat piepjes, kraakjes of oplichtende lampjes.
Wie heeft er voor mij wat tips en misschien een adres waar ik eens wat meer info kan vergaren over deze Jag. Dus niet gelijk een bedrijf die me er zo snel mogelijk eentje uit de glimmende showroom voor de hoofdprijs wil verkopen, maar een bedrijf waar ze het leuk vinden om iemand eerlijk voor te lichten en veel ervaring hebben met Jaguars uit deze tijd en de XJS in het bijzonder.
Oja, ik heb dus geen haast met m'n zoektocht, maar zie wel dat de populariteit van de XJS de laatste tijd sterk stijgt. En voordat de prijzen op E-type niveau liggen, wil ik er dus wel eentje hebben.
Alvast bedankt voor de tips,
Joel