plaats voor gasklok

• Jean

hallo,

Ik heb lpg in mijn xj6 s2 laten inbouwen maar volgens mij zit de klok niet oop de juiste plaats. Bij starten en de eerste paar km loopt het niet al te best.

Naar mijn idee zit de klok te hoog en te ver van de carbs af. Hij zit nu aan de kant van de uitlaat tegen de binnenkant van het spatbord aan.

Is er een andere plaats waar hij beter zit en beter werkt? Ik ben al bij een jaguar-man geweest en deze gaf aan dat er wel andere/betere plaatsen zijn. Maar geen advies waardan wel, moest ik hem maar daar laten…………dacht het dus fff niet.

Dus graag verneem ik tips n plaatsten waar jullie gasklokken zitten en het funktioneren ervan.

Jean

• M. Focke

Hallo,

Zit op dezelfde plaats als bij jou en loopt prima. Beetje hoog toerental in P maar in D zo rond de 700 toeren stationair. Loopt lekker. Alleen bij starten moet ik wel even een beetje gas geven anders slaat hij na enkele seconden weer af.

Verder geen enkel probleem mee.

MVRGR

Martin Focke

• Robert

Eigenlijk moet een gasmoter op benzine worden gestart tot de moter warm is dan omschakelen. Het voordeel hiervan is dat u gelijk een betere gas verbranding heeft en dat de zuiger + zuigerveren een beetje gesmeerd worden door het vet wat in de benzine zit het gas is uiteindelijk een rest produkt en erg schraal.

Voor de rest is het ook nog mogelijk dat de hoeveelheid gas toevoer niet goed is afgesteld de garage heeft hem waarschijnlijk met een warme moter afgesteld

suc6

m vr gr

Robert