storing XJ 6 3.2

• R. Sterken

Mijn storing is het volgende ,de aanjager van de verwarming doet het alleen in de

hoogste stand dat wil zeggen op high en defrost de lage snelheden low en med

werken niet meer.

Ik heb de transistor en de diode vervangen van rechter kachel dit heeft helaas

niet geholpen .ondanks blijft de verwarming constant op heet staan al staat de

themperatuur knop op koud .kan mij iemand het vertellen die daar ervaring mee

heeft .

type JAGUAR XJ 6 3.2 van 1992

• Richard

Geachte heer Sterken, u kunt overwegen een raampje open te zetten.

Succes

• Jean

Controlleer eens of de waterklep wel open en dicht gaat. Als de knop van de verwarming op koud staat en er komt toch warme lucht kan het zijn dat de waterklep stuk is of de vacuumslang naar de waterklep lekt.

• eddy

Op defrost werkt de verwarming enkel op warm. Waarschijnlijk is er een fout ofwel op de electronische sturing die zich naast de kachel bevindt aan de kant van de passagier, ! zwart doosje met drie stekkers) ofwel is de electronische sturing op de ventilator defect (2x).

Succes Eddy Jags

• eddy

Dit lijkt een flauw antwoord………….. helpen is blijkbaar wat moeilijker, nietwaar?

• M. Focke

Ha Ha wat een humor. De leukste thuis zeker.

• R. Sterken

eddy ik heb je bericht gelezen , mijn dank voor de moeite .

mijn vraag is de ventilator draaid alleen niet op LOW en MED de rest wel

dat was mijn eerste storing , hoog doet het en defrost ook wel

Mijn dank

Rinus

• R. Sterken

J

Jean kun je mij vertellen waar de water klep zich bevind mijn dank Rinus .

• eddy

Hoog en defrost is zonder sturing voluit op 12 volt, de lagere standen worden electronisch gestuurd en hiervoor dient de electronische sturing op de beide ventilatoren. De electronische eenheid op de zijkant van de kachel dient eveneens voor deze sturingen.

• Richard

thuis wel ja….