de nieuwste XJ

• Arie

Wat is de mening over de nieuwe XJ, die gepotnageld en verlijmd is in zijn aluminium opbouw, is dit “de” Jaguar voor de liefhebber over zo'n 8 tot 10 jaar, eindelijk een Jaguar die niet kan roesten, of zijn slechts enkele delen van de carrorie aluminium en andere belangrijke dragende delen niet, ook ben ik benieuwd of de mening hier over de elektrische kwetsbaarheid van de hedendaagse Jaguars nu onderhand tot het verleden behoord.

Zelf wil ik de Jaguar XJ met 3,2 ltr kopen (racing green natuurlijk),als ik de juiste leeftijd bereik (over de 50), daar deze volgens mij het gunstigste zal zijn mbt tot brandstof verbruik en onderhoudskosten (hoop ik), dan denk ik zo'n F 25.000 tot 30.000 kwijt te zijn voor 1 in goede conditie en dan nog zo'n F 10 a 15.000 kwijt te zijn om de Jag in showroom conditie te krijgen, om zo in het weekend met mijn vrouw mooie ritjes te maken, terwijl de Jag dan alleen te berijden met droog weer en hem dan te stallen in een verwarmde garage.

Uiteraard word ik lid van een Jaguarclub om het Jaguargevoel te delen met medeliefhebbers, en met mooie ritten mee te rijden

Groet Rob

P.S. mijn huidige hobby auto is een (hele snelle) Honda waar nu al meer geld in zit dan de Jag hierboven vernoemd mij gaat kosten (denk ik)

• M. Focke

Ik denk zelf dat de nieuwe XJ een hele mooie auto is, hij is goed te herkennen als een XJ. En voor zover ik het begrepen heb wordt vrijwel de gehele carosserie in een keer geperst.

Verder ben ik het niet eens met je over de leeftijd waarop je een jaguar mag gaan rijden. Ik ben zelf 27 en ik vind dit een prima leeftijd om een oude XJ te rijden voor in het weekend en zeer mooie dagen (helaas heb je die weinig in NL). Ik denk dat een jaguar voor ieder leeftijd is. Zelf vond ik het al een mooie auto toen familie van me hem een jaar of 15 geleden had.

Een auto die trouwens alleen buiten komt met droog weer en altijd in een verwarmde garage staat zal ook altijd mooi blijven.

Ik zou zeggen doe de Honda weg (ook mooie auto's) en koop gewoon nu alvast een JAG heb je er alvast plezier van.

MVRGR

Martin Focke

• Arie

Jamaar een acceleratie van 0 - 100 in 6 secs en een top van 250, en hoeken van bocht naar bocht, kan wel met een Honda en niet met een Jaguar, en als dat dat al kan met een Jaguar dan zeker niet betaalbaar en all-risk verzekerd, en laten we het over het verbruik maar al helemaal niet hebben, dussss wachten we tot die behoefte is ingevuld en met een leeftijd van over de 50 gaan we luxe zoeven in een aluminium XJ v6 met 241 pk, met hoop ik een verbruik van 1 op 9,

Groet van Rob

P.S. zie je me al rijden op het circuit van de Nurnbergring met een Jaguar (woeha!)

• Jean

Oké, we maken een hele lange discussie heel………wat je ook doet , koop maar geen jaguar. Sommige mensen halen nooit de jaguar-waardige-leeftijd.

Jean

• Arie

Ik denk dat iedereen gerechtigd is om zijn eigen criteria te bepalen om en wat in zijn leven te doen en wanneer hij/zij dat wil, en neerbuigend doen over een ander zijn opvattingen past niet.

Ik ben nu op een leeftijd (39 jr) dat ik snelheid en dynamiek erg leuk vind, en naar mate dat ik ouder word komen andere criteria om de hoek kijken, zodoende. En daar ik de financiele middelen heb om in mijn leven die dingen te doen waar ik plezier aan beleef valt daar in de toekomst ook de nu nieuwe jaguar onder,

Arie

• M. Focke

als je jezelf gaat verlagen tot opmerkingen in deze geest. DAN BEN JE GEEN JAGUAR WAARDIG!!!!!

Martin Focke

• Arie

De waardigheid voor het rijden in een Jaguar!, het lijkt wel of je bij jullie eerst door de “ballotagecommissie” moet komen, ik denk dat ieder mens zijn eigen criteria steld ten aanzien van wat hij/zij in zijn leven wil, en wanneer waar en hoe hij/zij, of precieser “ik” dus bepaal zelf wel waarom en wanneer ik een Jaguar ga rijden.

Daar ik de financiele middelen en de mogelijkheid qua (vrije) tijd heb word het een Jag wanneer het mij uitkomt, ondanks dat ik nu Honda rij en jullie voor mij bepaald hebben dat ik een Jag niet “waardig”zou zijn!!

Ik ja ik vind dat een Jaguar niet op het circuit thuis hoort, maar statig zoevend op voor B-weggetjes, sorry dat deze mening niet in jullie “clubje”thuis hoort,

Arie

• Peter

Volgens mij zijn discussies nutteloos als mensen lijnrecht tegenover elkaar staan

• M. Focke

Ik denk dat je het toch echt helemaal verkeerd begrepen hebt.

Mijn reactie was op onderstaande bedoeld:

…………………

Oké, we maken een hele lange discussie heel………wat je ook doet , koop maar geen jaguar. Sommige mensen halen nooit de jaguar-waardige-leeftijd.

Jean

……………………….

Ik bedoelde dus dat iemand die een opmerking in de geest van Jean doet absoluut geen Jaguar moet rijden.

+ Iedere leeftijd is geschikt voor Jaguars, en ik moet zeggen ik vind heel veel andere auto's ook mooi, en wil die dan ook graag nog eens hebben.

Ik hoop dat dit vervelende misverstand nu een beetje uit de wereld is.

MVRGR

Martin Focke

• Frans Harkema

Rob,

de nieuwe Jaguar is (naar mijn mening) een prachtige auto die alles in zich heeft om ooit een klassieker te worden zoals de series I t/m III. Hopelijk zal deze auto in de toekomst weinig extra onderhoud behoeven….. Als ik ooit nog eens rijk wordt(….), koop ik er ook één om naast m'n series III te plaatsen!

Frans