de nieuwste XJ

• Arie

Ik ben dezelfde mening toegedaan als jij en duur zijn 8 tot 10 jaar oude Jags nooit geweest dus deze zal daar geen echte uitzondering op zijn, denk ik.

Maar stel je eens voor over 8 tot 10 jaar deze XJ in mint conditie aan te schaffen, de gehele historie bekend alleen dealer onderhouden, geen reperaties alleen regulier onderhoud gehad, omdat deze Jag eindelijk de kwalitiet heeft verkregen waar we al decennia op wachten, geen roestduiveltje meer die de boel verpest, de Jag in een verwarmde garage en alleen met droog weer naar buiten, dat word toch genieten voor hele vele jaren, misschien kan zo'n uitvoering wel 30 jaar mee als die vertroeteld word. Ha! luxe leren interieur, wortelnotenhout zoevend over de Engelse en Schotse wegen, tijdloos als een Statement van traditie.

Groet Arie

• eddy

Hallo,

Hier gaan ze weer met de prettige discutaties

Als je waardig, stijlvol enz…. wil rijden koop een Jaguar.

Als je wil racen, koop een Jaguar.

Als je jong bent, koop een Jaguar.

Als je al wat ouder bent(!!!???) koop een Jaguar.

Ikzelf heb ze allemaal, de statige Sovereign en Daimler…( jong en oud)

De XJR-S, V12 6.0l TWR met 400 pk, een XKR, en een XJ40 , 6.0 TWR voor te racen op straat of circuit.

Maar als jullie eens echt willen likkebaarden ga dan eens op mijn site zien en krijg de kick van je leven in mijn laatste aanwinst. van 0 tot 100 in 3.2 sec. zoek voor REF 2000 tot 2004 en geef daar ook eens kommentaar op.

www.jags.be

Wedden dat het kriebelt………..

Eddy

• eddy

Dag Arie,

Waarom nog zoveel jaren intens geluk ontzeggen. Koop vandaag een XJ-6 1995-1997 vanaf 12.500 € en geniet de volgende jaren van een zorgeloze wagen.

Deze exemplaren zullen de toekomst ingaan als de laatste budgetair lage Jaguars.

Vanaf de V8 zullen de onderhoudskosten aanzienlijk hoger zijn op lange termijn.Voor de doe hetzelvers is er niet veel meer overgelaten aan deze super cats.

Dus geniet vandaag voor het te laat is en schaf u nog morgen uw droom aan.

Groetjes,

Eddy

• Jean

Toch leuk he, zo'n balletje opgooien en dan kijken wat er uitkomt.

In het kort komt het hier op neer:

Het maakt me geen reet wie er wanneer, op welke leeftijd of om wat voor reden dan ook een Jaguar aanschaft. Als je er maar plezier aan hebt en beleeft.

Aangezien ik plezier heb aan mijn Jaguar gun ik het een ieder van harte.

Wellicht kunnen we er ooit ergens in den lande onder het genot van een pot bier over verder bakkelijen en dan elkaars jag's bekijken en bekritiseren hahahaha

Proost en tot ooit,

Jean.

• Arie

Toch een leuk einde aan een discussie die zich als “stekelïg” ontspon, maar toch nog een leuke wending kreeg,

Groet Rob

P.S. nu nog geen Jaguarrijder maar zeer zeker wel een toekomstige alu.xj

• Arie

Jamaar het geduldige wat je moet hebben om een Jag op de juiste manier te rijden heb ik nu nog niet, kijk ik rij nu nog steeds een getunde Honda en motorfiets, hoe sneller de acceleratie hoe hoger de top, hoe lager de circuitrondetijd is nu nog mijn passie.

Dus om kort te gaan eerst deze passie invullen en dan pas als het genieten van zoeven komt een Jag aanschaffen.

Groet Arie

P.s. kijk ik drink nu ook 12, 15, 18, 21 en 25 jaar oude malt whiskey's daar had ik 15 jaar geleden ook het besef niet van, (zou paarlen voor de zwijnen geweest zijn), dus voor alles is een tijd en een plaats. Ook voor nog een hobby van mij hele goede hifi, vandaar dat ik nu zowel een buizenversterker heb alswel platen (weer) draai

• Marco

Too fast too furious is met een paar weken in bioscoop, ga lekker kijken. Ik heb geen zin in discussies met een hoog GTI Club Nederland gehalte.

Ga dan lekker op die “DTM ruitewisser stand” site dit soort dingen rondbazuinen. Snelheid en accelleratie bepalen maar in erg kleine mate het genot van het rijden in een Jag (en voor een groot deel voor een Honda).

Arie schreef:

>

> De waardigheid voor het rijden in een Jaguar!, het lijkt wel

> of je bij jullie eerst door de “ballotagecommissie” moet

> komen, ik denk dat ieder mens zijn eigen criteria steld ten

> aanzien van wat hij/zij in zijn leven wil, en wanneer waar en

> hoe hij/zij, of precieser “ik” dus bepaal zelf wel waarom en

> wanneer ik een Jaguar ga rijden.

>

> Daar ik de financiele middelen en de mogelijkheid qua (vrije)

> tijd heb word het een Jag wanneer het mij uitkomt, ondanks

> dat ik nu Honda rij en jullie voor mij bepaald hebben dat ik

> een Jag niet “waardig”zou zijn!!

>

> Ik ja ik vind dat een Jaguar niet op het circuit thuis hoort,

> maar statig zoevend op voor B-weggetjes, sorry dat deze

> mening niet in jullie “clubje”thuis hoort,

>

> Arie

• Marco

En ik had de discussie eerst volledig moeten lezen voordat ik uit mijn vel knapte……..Marco schreef:

>

> Too fast too furious is met een paar weken in bioscoop, ga

> lekker kijken. Ik heb geen zin in discussies met een hoog GTI

> Club Nederland gehalte.

>

> Ga dan lekker op die “DTM ruitewisser stand” site dit soort

> dingen rondbazuinen. Snelheid en accelleratie bepalen maar in

> erg kleine mate het genot van het rijden in een Jag (en voor

> een groot deel voor een Honda).

>

> Arie schreef:

> >

> > De waardigheid voor het rijden in een Jaguar!, het lijkt wel

> > of je bij jullie eerst door de “ballotagecommissie” moet

> > komen, ik denk dat ieder mens zijn eigen criteria steld ten

> > aanzien van wat hij/zij in zijn leven wil, en wanneer waar en

> > hoe hij/zij, of precieser “ik” dus bepaal zelf wel waarom en

> > wanneer ik een Jaguar ga rijden.

> >

> > Daar ik de financiele middelen en de mogelijkheid qua (vrije)

> > tijd heb word het een Jag wanneer het mij uitkomt, ondanks

> > dat ik nu Honda rij en jullie voor mij bepaald hebben dat ik

> > een Jag niet “waardig”zou zijn!!

> >

> > Ik ja ik vind dat een Jaguar niet op het circuit thuis hoort,

> > maar statig zoevend op voor B-weggetjes, sorry dat deze

> > mening niet in jullie “clubje”thuis hoort,

> >

> > Arie

• Arie

Volgens mij denken wij er precies hetzelfde over, ik vind ook dat het GTI - DTM gehalte niet!!! bij Jaguar thuishoort maar inderdaad in de door jouw eerder genoemde secties, een Jaguar heeft hele andere kwaliteiten, en dat ze daarbij ook nog vlot zijn is leuk, maar voor mij absoluut bijzaak, comfortabel rijden in stijl, traditionale engelse stijl past veel meer bij Jaguars,

Groet Arie