Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een goede xj 6 serie 3, bordeauxrood heeft mijn voorkeur.
Wie kan mij helpen aan betrouwbare adressen in nl.
Ik zoek er een tussen de bouwjaren 1983 tot1987
Wie helpt???????????????
Ik ben wezen rondkijken naar jaguarhandelaren en -garages om mezelf te oriënteren op een Series III XJ12. Als je mijn oordeel vertrouwt, kan ik je aanraden Pro Jag, Classic Car Restoration en Joop Durivou (Rosmalen). The Garage is wat oppassen. Het is geen oplichter, maar een beetje teveel handelaar, als je begrijpt wat ik bedoel. Datzelfde gold ook een beetje voor De Groot exceptional Motor CarsBehalve Durivou staan ze allemaal op de Jaguarpagina. Er is ook nog een garage in Wassenaar (ik geloof dat die Moton heette, of zoiets). Die leek mij gewoonweg goed, maar is ook extreem duur ! Die zit blijkbaar niet voor niks in Wassenaar !
Beste “value for money” leek mij persoonlijk bij Pro Jag en Joop Durivou op de voet gevolgd door Classic Car Restoration. Durivou gaat overigens meer voor de XJ40, maar niet uitsluitend. Pro Jag gaat meer voor de XJC series 1, 2 en 3, maar saloons zijn er ook. Classic Car Restoration doet meer in de Series 1, 2 en 3 en nog ouder.
Nogmaals, het is natuurlijk beter als je niet op mij vertrouwt, maar gewoon zelf gaat kijken. Dat is gewoon ook leuk werk; vooral bij Pro Jag en Durivou heb ik leuke uurtjes en een lekker kopje koffie gehad ! Het kost je wat tijd en brandstof, maar dat maakt op het totale budget niks uit, natuurlijk.
Sukses !
Ronald (die niet van reclame houdt, zeker niet als hij er niet voor betaald wordt, maar wel zijn ervaring kosteloos wil delen met anderen en aldus in een dilemma gebracht wordt).
Bedankt voor je reactie Ronald nu heb ik eindelijk een paar adressen waar ik iets mee kan.
Ik zoek me het apalazerus naar een goede jag.
Particulier vind ik een beetje riskant omdat je mischien een leek treft die de auto zat is omdat er bijvoorbeeld plotseling veel ondrhoudskosten aan zitten te komen.
Ik mag altijd graag de reacties van de heer Huisman lezen dit lijkt me nou een echte liefhebber en eerlijk!!!!!!!!!!!!!
Dat lijkt mij ook. Je kan natuurlijk ook bedingen dat Rob Huisman je aankoop eerst keurt, voordat je tot koop overgaat. Rob is overigens niet de enige hoor. Er zijn meer mensen in Nederland die verstand hebben van Jags. De meesten doen ook aan zoekopdrachten. Geef je budget op en ze zoeken er één op die value for money biedt. Volgens verschillende bronnen moet je voor een goede al gauw 10.000 tot 12.000 euro neertellen.
Ronald
…er stond bij Classic Car Restoration werkelijk een erg mooie XJ6 series 3. In feite twee stuks. één was helemaal perfect de ander bijna. Voor die “bijna” perfecte was ik bijna gezwicht, ware het niet dat ik een twaalfcylinder zocht en nog te weinig geld gespaard heb. Hij was donkerblauw, van een liefhebbende onderwijzer geweest en helemaal nagelopen door een overduidelijk perfectionistische restaurateur. Met 3 maanden garantie. Hij was ook bij CCR in onderhoud geweest en had een erg rustig leven in de garage achter de rug (binnenslaper). Ik meen uit mijn hoofd 9000 euro en niet teveel kilometers (ik moet erg diep graven, maar ik dacht 160.000 ofzo). Ga maar eens kijken, hij stond een week of vier terug nog in de showroom aldaar (dus niet buiten !). Je kan hem ook voor 7.500 zo meenemen, maar dan geen garantie en “dan wil ik u nooit meer zien”. Haha, vond ik wel een grappige opmerking.
Ga maar eens kijken en bel eerst even, want CCR hanteert merkwaardige openingstijden op zaterdag (alleen 'sochtends geloof ik). Ik had de mazzel dat er nog iemand aan het sleutelen was in de werkplaats. De openingstijden staan helaas niet op de site van CCR. Laat je even weten als je geslaagd bent ergens ?
Ronald
Classic Car Restauration lijkt me inderdaad een erg betrouwbaar adres. Over The Garage laat ik me echter niet uit…………………………
Er moet in ieder geval een onafhankelijke aankoopkeuring plaatsvinden. Het hangt af waar je zit maar CCR is een goeie, maar wanneer je meer in het oosten des lands moet zijn, dan is Harry's Classics een absolute aanrader. Je weet meteen financieel gezien waar je aan toe bent (meerkosten). En als je daar eenmaal bent geweest wil je de Jag daar ook wel in onderhoud doen. Ik woon bij wijze van spreken naast CCR, maar reis toch af naar Borculo om de auto daar te laten servicen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?