koprevisie

• Ron

Hallo,

Kan iemand mij een idee geven wat een koprevisie, inclusief loodvrij aanpassen, zou kosten voor een XJ 2.8 motor? En eventueel een goed adres.

Alvast bedankt,

Ron

• Jean

Nou, laat ik daar nu net fff alles vanaf weten……

Krijg morgen mijn gereviseerde 4.2 kop terug…

Kop en nokkenassen zijn “oud” rest allemaal nieuw. Kop is schoongemaakt, gevlakt en afgeperst. Verder dus nieuwe lagers, geleiders, zittingen( loodvrij ivm LPG), kleprubbers, kleppen, kleppen slijpen en stellen.

Zal rond de €650,00 gaan kosten.

Ik denk niet dat er verschil zit tussen een 2.8 en een 4.2 kop. Als je alles nieuw moet hebben heb je dus van alles 12 nodig.

Ik heb div revisie bedrijven in de buurt ( zuid-limburg ) om offertes gevraagd. Deze varieerde tussen de €600,00 en de €1750,00 (!!@##$#). Mijn revisie vraag was overal het zelfde??? Bij de duurste ging het om een ruilkop….

Ik heb hem nu in Valkenburg bij Steins laten reviseren.

Jean

• Ron

Hallo Jean,

Bedankt voor de info.

Over 2.8 en 4.2…. Zijn deze cilinderkoppen inderdaad identiek?

MVG,

Ron

• Jean

Geen idee of die koppen identiek zijn. Maar het zijn 6-cilinders, dus heb je als je alles vernieuwd ook van alles 12 nodig. Wellicht dat er kleinere kleppen in zitten die dan weer per klep een fractie van een euro goedkoper zijn. Dus als ze identiek zijn, dan zal het niet veel schele, denk ik.

• Ron

OK, thanks.

Ron