Help,SPEED SENSOR ABS gezocht!

• Ron

Van mijn XJ-S V12 Convertible van 1988 is de speedsensor (voor ABS) van het rechtervoorwiel stuk waardoor mijn ABS lampje blijft branden en hij dus niet door de APK keuring komt.Nu had ik zo'n 2 maanden geleden een nieuwe besteld,deze moest uit Engeland komen.Helaas blijkt dat de sensoren in Engeland allemaal verkeerd verpakt zitten(verkeerde art.nr.op de verpakkingen).Zo is het dus gebeurd dat ik 2 x de verkeerde heb ontvangen en nu,2 maande verder nog niets heb.Men weet ook niet hoe lang het nog gaat duren.

Ik heb inmiddels bijna iedereen al gebeld,maar nergens te krijgen.Wie heeft er een,desnoods dan maar een gebruikte,zodat ik mijn Jag voor de APK af kan laten melden?

Het gaat om de sensor van het linker voorwiel van het merk Ate , code DAC 4842.

(Van het rechtervoorwiel past niet)Het is een soort staafje met 2 magneetstripjes erop,bevestigd aan de achterkant van het voorwiel (naast de onderste bevestiging van de schokbreker)en er komt 1 kabel uit die door het scherm heen onder de motorkap verdwijnt.Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Ron.

• Ron

Sorry,moet het rechtervoorwiel zijn,de passagierskant dus(dom)!

• marco

ik dacht dat als de auto goed remt met een storung in het abs en het lampje brand daarvoor dat ze hem toch goed moeten keuren voor de apk , maar ik weet het niet zeker……of even met de rdw bellen.

groetjes

marco

• Ron

Beste Marco,het probleem is dat het lampje voortdurend blijft branden,maar buiten dat,het moet gewoon werken.Ik heb de sensor voor het andere voorwiel (die dus niet past) al eens aangesloten en toen werkte alles wel naar behoren.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

• R.A. Huisman

Hallo Ron ,

Ik heb nog een '88-er XJ-S V-12 staan voor onderdelen.

Je kunt hem er wat mij betreft zo af komen schroeven……..

Mocht je toch willen wachten op een nieuwe , dan zou ik gewoon voor de apk even het controle-lampje uit het dashboard halen………

(wel weer terugzetten , hè ?!?!).

Succes ermee.

M.v.g. : Rob Huisman.

• Ron

Goedendag Heer Huisman,

Bedankt voor uw aanbod,graag maak ik daar gebruik van.

Ik heb zojuist een e-mail naar u gestuurd met mijn telefoonnummer,als u mij zou willen bellen voor een afspraak.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ron.

• Ron

Heb inmiddels een sensor gevonden en reeds ingebouwd.Alles werkt weer als behoren,morgen af laten melden voor de APK.

In ieder geval bedankt !.

Ron.