Ik heb inmiddels begrepen dat het gegons van mijn '88-er XJ-S V12 Convertible hoogst waarschijnlijk niet afkomstig is van een lager maar van slijtage van de diffrentieel (kort na de aanschaf moest ik ook veel olie bijvullen).
Zou dit kunnen kloppen?Mijn Jag heeft er 108.000 km op zitten.
Indien dit werkelijk het geval is,lijkt mij dat ik een aantal dingen zou kunnen doen,nl.:
1.een gebruikte achteras met diffrentieel er onder (laten)monteren,maar dit vind ik geen optie omdat je nooit weet hoe goed een gebruikte dif is…
2.Compleet nieuwe dif monteren
3.Een gereviseerde dif (met garantie) aanschaffen en (laten)monteren.
4.Mijn dif laten reviseren
Mijn vraag hierover is:zijn er in Nederland revisiebedrijven die ruimte hebben een dif uit-en in te bouwen en ook te reviseren?
Zou het niet een geval kunnen zijn van simpelweg wat shims vernieuwen,of is dit onzinnig?
Is zoiets zelf(zonder de beschikking over een brug,maar wel met enige handigheid op sleutelgebied)uit te voeren of onbegonnen werk?
Ik heb op de site van Jag-lovers niets kunnen vinden hierover.
Wie heeft hier een reactie op?
Alvast bedankt,
Ron.