noodloop motor

  • jacques

    Hallo,

    Ik heb een S type van 1999 3.0 V6 executive waar als ik hem een poosje niet heb gebruik soms heel even “Noodloop motor”verschijnt op het display.

    Als ik het instructie boekje mag geloven moet ik dan met spoed naar de dealer om de storing te melden.

    Voor de rest merk ik absoluut niets aan de auto, alle oliepeilen en koelvloeistofpeil is goed en voor de rest loopt hij als een trein, geen vreemde geluiden of ook maar iets bijzonders aan de auto te merken. De auto krijgt altijd keurig zijn beurten op tijd.

    Hij doet dit alleen als ik flink gas geef, en de melding duurt meestal maar enkele seconden.

    Is dit nu echt iets ernstigs en moet ik mij zorgen gaan maken, of een simpele storing in de elektronica zoals deze bij Jaguar horen?

    Wie heeft dit al eens meegemaakt?

    Groeten,

    Jacques

  • johan

    hoi jacques

    het lampje moterstoring heeft geen betekenis in jou geval en kan er gewoon mee doorrijden omdat het vanzelf weer uitgaat.

    als het blijft branden geeft het aan dat de lambdawaarde niet goed is dus eventueel de sonde kapot,of het brand ook als er een vacuum lek is in een van de vacuumslangetjes,en dat lijkt mij meer omdat als je optrekt het lampje gaat branden en daarna weer dooft.of als je stationair regeling kapot is,maar dan loopt hij boven het normale toerental.dus naar deze punten kan je even kijken.

  • jacques

    Hallo Johan,

    Bedankt voor je informatie, ik hoef me in ieder geval niet echt grote zorgen te maken.

    Vriendelijk groetend,

    Jacques