Klopt.
Een snelheidmeter van een XJ40 wordt electronisch aangestuurd door een transponder die op het differentieel gemonteerd is. De bak heeft dus geen aansluiting voor een transponder of een speedocable.
Op de website van een finse jaguar-site: jaguar.fiboy.com kwam ik een verhaal tegen van een ZF 4hp22 conversie. daar hadden ze e.e.a. opgelost door een electronische snelheidsmeter van een XJ6 se3 in de behuizing van een snelheidmeter van een in dit geval mk VII te knutselen en die via een proximitysensor bij de cardanas aan te sturen. Ik heb daarover gecorrespondeerd meet een nieuw-zeelands bedrijf dat in dat artikel werd genoemd, dat die conversie kan verzorgen maar Nieuw Zeeland is niet zo erg in de buurt dus ben ik verder gaan zoeken,
Er zijn printjes in de handel die er voor zorgen dat je het juiste aantal pulsen per cardanasomwenteling naar je meter stuurt.
de firma www.casuutrecht.nl kan die onderdelen leveren en hebben ervaring met dit soort conversies..
Hoewel ik inmiddels een XJ6 SeIII snelheidsmeter heb ben ik er nog niet aan toegekomen om e.e.a. in te bouwen en kan ik dus nog niet vertellen of het werkt.
Groet André