Electronica perikelen

  • Kees

    Hallo

    Ik ben een XJ-6 Se1 uit “72 in elkaar aan het zetten waar wat veranderingen aan zijn doorgevoerd. Er zit een Luminition optronic electronische ontsteking in en een zwaarder alternator voor een auto met airco (die van mij heeft dat niet) Volgens het schema hoort er een Alternator Output Control Unit” (Model 4TR)aan vast te zitten alsmede een “Warning Light Control Unit” ( Model 3AW) en een “Alternator Field Relay” de eerste 2 ontbreken de 3e heb ik nog niet gevonden. Als deze wel aanwezig zou zijn waar zit 'ie dan? Er is mij verteld dat deze onderdelen niet nodig zijn. Als dat zo is zou ik graag weten waarom. Kan dat te maken hebben met de electronische ontsteking of is deze uitspraak niet juist. Jaguar technici zijn, lijkt mij, niet gek en zullen geen overbodige onderdelen monteren.

    Kees

  • André

    In een moderne(re) dynamo zijn de alternator control unit en de warning light control unit ingebouwd. Dat was niet het geval bij de originele lucas 11AC van je Se1.

    Een moderne dynamo heeft maar 2 aansluitingen: de plus rechtstreeks naar de accu en een aansluiting voor je “ignition” lampje dat tevens als laadstroomcontrole lampje dienst doet. (eventueel ook nog een toerenteller aansluiting)

    Uit je vraag meen ik op te maken dat je het electrisch schema van je Se 1 hebt

    Wellicht heb je het dan ook van een Se3. (Haynes?)

    Bij een serie 3 zul je zien dat deze onderdelen zijn komen te vervallen.

    E.e.a. heeft niets met electronische ontsteking te maken maar met doorontwikkeling in dynamo techniek.

    groet André

  • Kees

    Bedankt Andre,

    Er was me verteld dat ik de beide onderdelen niet nodig had maar niet waarom en dat zit me dan niet lekker.

    Kees

  • Ted

    Hallo,

    U heeft blijkbaar wel verstand van dynamo's. Maag ik u een keer hierover spreken : om een idee verder uit te werken…

    Dank

    Ted