Mk.2

• P.Peters

Beste mensen,

Wie weet (nog) de naam van de Britse firma die Jaguars Mk. 2 opbouwde (opbouwt) van nieuwe onderdelen met moderne techniek (ABS, airbag etc).

Tien jaar gelden adverteerden ze nog in Auto, Motor und Sport.

groeten van

Paul Peters

• E-type

Vicarage Car Company (UK)

Beacham (NZL)

Roadster Group (NL)

Dit zijn een drietal bedrijven die zich hebben beziggehouden met het ombouwen van MK's 2.

• P.Peters

hartelijk dank!

PP

• E-type

Niet te vergeten :

de eerste “ombouwer” van MK2's was natuurlijk het Britse bedrijf Coombs dat sinds de eerste uitgave van de MK2 deze sedans transformeerde tot racers.

Op dit moment is het mogelijk om bij het bedrijf PHOENIX-Engineering (UK) een COOMBS-replica te laten bouwen, but mind the prices….

• markimar

WIj zijn in het bezit van een Daimler vd Plas double six uit 1979 en willen deze naar huidige techniek laten ombouwen. (motor, bak, remmen airco, vering, dat soort dingen.)

Tevens willen wij dat het bodywork gerestaureerd wordt ondanks dat hij er nog goed uit ziet maar we willen gewoon een mooie klassieker in een nieuwe jasje zonder problemen.

Nu lees ik hier over de Raodster Group maar kan van hen geen website vinden.

Wie kan me hier aan helpen?

Alle andere info of adressen die echt serieus werk en kwaliteit leveren is welkom.

We weten dat het een “beetje” geld kost.

Alvast dank.

Groet

Marco

• sander

Ik weet dat Nordicar in Heerhugowaard (voornamelijk volvo) ook jags ombouwd.

Kost wel wat maar de kwaliteit is dan ook echt top te noemen.

Dit bedrijf heeft al meerdere prijzen gewonnen.

www.nordicar.com

vraag naar Niels

• Ron

Hoi Marco,

Ik ben wel benieuwd wat je daar aan wil laten ombouwen? Volgens mij is dat een auto die, in goede staat, prima mee kan in het dagelijkse verkeer.

Maar wat zou je willen veranderen aan de motor en bak. Hetzelfde geldt voor de vering.