Aanschaf Daimler

• Edje

Ik sta op het punt mijn eerste Daimler, V12 uit 1992 aan te schaffen. Ik wil de wagen in eerste instantie voor het dagelijkse verkeer gaan gebruiken. De wagen heeft circa 100.000 km gelopen. Mijn vraag is welke grote risico's ik loop bij het dagelijkse gebruik. Mij is verteld dat dit type auto veelal voor problemen zorgt, maar ik kom hier op internet weinig over tegen. Tevens zou ik graag willen weten of jullie tips hebben waarop ik moet letten bij het bezichtigen van deze wagen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdragen.

• Bas

Hallo Edje,

Ja, het duurt soms even voor je antwoord krijgt op dit forum.

Het is nogal rustig hier de laatste tijd. Zie ook jaguarforum.nl

Ben benieuwd of je een laatste series III of een XJ-40 model op het oog hebt.

Heb zelf een '92 er series III, zonder al teveel problemen. Was een goeie auto bij aanschaf met voll. onderhoudshistorie en krijgt min. elke 10.000 km onderhoud.

Rijdt er zelf +/- 12000 p.j. mee en dat is te doen, maar je hebt regelmatig kleine dingetjes die je (zelf) moet oplossen.

Ze zijn dagelijks inzetbaar, maar met 1:7 maximaal wordt je nu niet écht blij bij de pomp.

De hamvraag is: Is de basis goed of zit er achterstallig onderhoud aan?

Dan kun je zomaar € 5000,- armer zijn om dat op te lossen.

Mijn advies is dan ook: koop niet zomaar de eerste de beste. Er wordt nog wel een mooie rommel aangeboden op het eerste gezicht.

Kijk goed rond bij diverse betrouwbare aanbieders. (bv. realcar, pro-jag, dvi, durivou)

Als je niet zoveel ervaring hebt met jags, neem iemand mee of eis dat de auto gekeurd kan worden. (bv. bij Kolvenbach).

Hoop dat je hier nog wat aan hebt en succes met je zoektocht!

Groet,

Bas