123-Ignition

  • Jean

    hallo,

    Fff een vraag.

    Ik heb onlangs bij mijn XJ6 serie 2 de contactpunten unit compleet vervangen door een 123-ignition unit ( 6RV). Dus nu geen gedoe meer m,et punten en condensatoren die regelmatig de geest gaven. tevens heb ik een bijpassende bobine geplaatst.

    Het probleem is nu dat de Jag met punten niet op LPG starten, dus starten op benzine en vervolgens overschakelen op LPG.

    Met deze nieuwe ontsteking had ik gehoopt dat het starten op benzine verleden tijd zou zijn, niet dus.

    Ik heb de ontsteking geplaatst volgens bijbehorende montage handleiding en van alle vermogenskromme heb ik voor optie 3 gekozen ( zou het dichts bij de originele punten afstelling liggen ??)

    Heeft iemand ervaring met deze ontsteking?

    Welke kromme is het beste voor een XK blok, 4.2L?

    Moet de unit afgesteld worden op een ander tijdstip dan in de montage staat aangegeven?

    Voor de omschrijving van de ontsteking zie: http://www.123ignition.nl/pdf/123JAG6.pdf

    Alvast bedankt voor de sugesties,

    Jean

  • leen

    Omdat u op lpg rijd kunt u een curve kiezen die iets sneller vervroegd, bv curve 5.

    Lpg ontbrand immers minder snel. Wat betreft het starten, ik denk niet dit een ontstekingsverhaal is, maar eerder dat lpg moeilijker ontbrand, zeker bij een koude motor.

    Het is eigenlijk beter (ook voor het benzinebrandstofsysteem) om de auto te starten op benzine en pas als de motor op temperatuur is om te schakelen naar lpg.

    grt,

    leen

    www.leenapk.nl

  • roy swelsen

    Hallo Jean,

    Ik meende altijd dat de xj series 2 het beste is met de stand 5 of 6… Ik heb mijn series 2 inmiddels ook al opgebouwd naar de

    123. Eindelijk goede techniek die prima werkt bij de jag. Maar oude motoren starten toch altijd op benzine meende ik? Ik geloof dat

    het te maken heeft met condensatie van het gas tegen het koude blok (bij koud start) hierdoor kan het gas niet ontbranden door de

    bougie vonk.

    Maar ik rij de jag zelf niet op gas.. dus dat is me even een raadsel.

    Groetjes

    Roy