XJ40 verlichtingsproblemen

• Kees

Bij mijn XJ40 van 1994 werken ACHTER het LINKER remlicht, richtingsaanwijzer en achteruitrijlicht niet. Voor werken de lampen goed ECHTER als ik groot licht op zet, dan werkt linksvoor niet meer en branden alleen de twee koplampen rechtsvoor. Heb de achterlicht modules links en rechts reeds omgewisseld, maar daar zit het probleem niet in. De centrale processor unit heb ik vervangen en het relay achter het knieschot passagierszijde echter allemaal zonder resultaat. Ik word er langzaam gek van.

Wie kan mij helpen?

Mvg,

Kees.

• fred

hallo kees,

heb zelf een aantal xj-40,s gehad,denk dat het probleem zit in de massa aansluiting!

omdat linksachter alles het niet doet,kijk waar de zwarte draad heengaat of hij goed aan aarde ligt,voor de zekerheid trek je een nieuwe zwarte draad,

als je grootlicht aanzet en er is in het verlichtingscircuit ergens geen massa krijg je de gekste dingen!

veel succes! mvg fred(mr.jaguar)

• Kees

Hallo Fred,

Bedankt voor je reactie. Ben er eindelijk achter wat het probleem was. Er zat een stekker los achter op de zekeringkast aan de bestuurderszijde. Vier uur zoeken, maar alles werkt weer.

Hartelijke groet,

Kees.

• Charlie

bij mijn Daimler XJ40 van 1992 vallen soms de linker- en rechter achterlichten tegelijk uit. Knipperlichten, remlichten endergelijke doen het dan nog wel. 't Stomme is dat ze het na enige tijd wel weer doen. Maar wanneer ze weer werken is niet te voorspellen! Zit dit probleem in dezelfde categorie? Heeft ioemand dat ook (gehad)?

groet,

CharlieKees schreef:

>

> Hallo Fred,

>

> Bedankt voor je reactie. Ben er eindelijk achter wat het

> probleem was. Er zat een stekker los achter op de

> zekeringkast aan de bestuurderszijde. Vier uur zoeken, maar

> alles werkt weer.

>

> Hartelijke groet,

> Kees.