Is haarverf "overschilderbaar"? (zie uitleg)

Vorig jaar is er tijdens het haarverven bij de kapper per ongeluk verf gemorst in de kraag van mijn bruine zomerblousje. Ik heb hiervoor uiteraard een vergoeding gekregen, in de vorm van korting op de behandeling, maar nu zou ik toch willen proberen om het bewuste blousje in ere te herstellen alvorens ik het in de zak van Max gooi. Is er iemand met ervaring hierin die me kan vertellen of het zin heeft om de vlekken met textielverf te lijf te gaan? Of heeft iemand misschien andere tips? Het bewuste blousje is van katoen, voor zover dat van invloed is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Jammer dat de kapper niet wist, dat je verse haarverfvlekken makkelijk kunt verwijderen met haarlak, maar dat is je vraag niet..
Ja je kunt vlekken oververven met kledingverf, alleen zal je een donkerdere kleur moeten nemen dan de vlek en je bloesje nu is, liefst zwart, omdat door andere kleuren mogelijk de vlek zichtbaar blijft, de stiksels en eventuele ritsen en knopen kleuren niet mee, dus let erop of het mooi recht gestikt is, anders blijft dat storend.
Je krijgt dus een zwart of donkerbruin bloesje met bruine stiksels en knopen/ritsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien ziet het bloesje er nog leuk als het kraagje verwijderd is.