algemeen............

• M. Focke

Een Jaguar is absoluut geen status symbool. Moet je eens langs de kant staan met je Jaguar moet je eens kijken hoe ze allemaal lachend voorbij zoeven in onderhoudsvrije Japjes, koreanen en andersoortig materiaal.

Maar ook al sta je er wel eens mee langs de kant mijn ervaring is dat je op den duur wel een band krijgt met zo'n auto, je gaat het bijwijze van spreken nog leuk vinden aan je auto.

Ik geef toe voor het dagelijkse woon-werk verkeer maak ik ook gebruik van zo'n massa product (mondeo Ghia dieseltje) en dat is denk ik ook beter ook. Maar voor de vrije dagen het ik een leuke XJ-6 serie 2 LWB uit 1975 en dat rijdt toch erg aardig voor zo'n oud beestje. Ik denk dat de Jaguar dan ook nog wel erg lang zal blijven en ik zit te twijfelen om ipv de mondeo over enkele jaren een jaguar diesel te kopen, tegen die tijd zijn daar ook de kinderziektes uit en is het toch wel weer een leuke jag waar je met plezier mee naar je werk rijdt.

En wat betreft status, koop dan gewoon een oude Rolls Royce, zijn ongeveer net zo duur en je weet zeker dat niemand je de auto gunt. Iedereen kijkt je na, zeker op mijn leeftijd (27) en vrijwel iedereen zal zich gaan afvragen waar je de poedertjes of de pilletjes verkoopt.

MVRGR

martin Focke

• R.A. Huisman

Dag Arie ,

Allereerst wil ik benadrukken , dat ik mijn “vrienden” zelf wel uitzoek ; maar goed , dat terzijde………

Verder begrijp ik jouw reactie op mijn opmerking aangaande ; mensen die een Jaguar/Daimler aanschaffen als statussymbool , niet…………..

In grote lijnen zijn wij het , met andere bewoordingen , tamelijk eens dacht ik zo…….?!?!

Het is alleen wel een feit , dat het gebeurt…………

En laten we eerlijk zijn ; een Jaguar/Daimler is voor de meeste mensen toch echt wel een exclusief automobiel ! Althans in HUN beleving…………..

Mij gaat het er vnl. om , duidelijkheid te verschaffen rondom het ; aanschaffen/onderhouden en rijden , van een prachtige wagen !

M.v.g. : Rob Huisman.

• frank pricken

Hallo iedereen.

Toen ik op zoek was naar een xj-s (die ik niet als statussymbool gekocht heb)

heeft rob me hierbij zeer goed geholpen

ik heb bij hem een goedkope gekocht maar rob heeft me wel eerlijk verteld welke kosten er nog te verwachten waren. ik woon op meer dan 200 km van hem, dus hij kon me ook dingen verzwijgen, maar dat doet hij nu niet.

natuurlijk kan ik gaten in het onderstel repareren met een laagje polyester en er dan wat pek over, maar als liefhebber( moet de auto voor mij perfect worden)

om een lang verhaal kort te maken :Dikke pluim voor rob, en doe zo voort !!!!!!!

frank

www.jagweb.be

• Joel

Nog even over status….. Ik heb zelf geen Jaguar maar een tijdje terug mocht ik de splinternieuwe XK8 convertible van de baas mee naar huis nemen. Ik merkte direct dat er vooral afgunst was omdat ik in deze auto reed! Mensen laten je er niet vriendelijk voor, kijken je expres niet aan en dergelijke. Alleen door jonge jochies werd ik toegeroepen. Slechts een enkele volwassene toonde bewondering voor deze wagen. Als ik echter in onze eigen oude Alfa Spider rijd, lacht iedereen vriendelijk naar me, laten me voor gaan etc. Echt een totaal andere ervaring!!

Echter denk ik dat een klassieke Jaguar totaal andere reactie's oproept dan een nieuwe. Helaas wordt een dure nieuwe auto door de Nederlanders nog steeds vaak als proletenbak gezien…

Joel