Een Jaguar is absoluut geen status symbool. Moet je eens langs de kant staan met je Jaguar moet je eens kijken hoe ze allemaal lachend voorbij zoeven in onderhoudsvrije Japjes, koreanen en andersoortig materiaal.
Maar ook al sta je er wel eens mee langs de kant mijn ervaring is dat je op den duur wel een band krijgt met zo'n auto, je gaat het bijwijze van spreken nog leuk vinden aan je auto.
Ik geef toe voor het dagelijkse woon-werk verkeer maak ik ook gebruik van zo'n massa product (mondeo Ghia dieseltje) en dat is denk ik ook beter ook. Maar voor de vrije dagen het ik een leuke XJ-6 serie 2 LWB uit 1975 en dat rijdt toch erg aardig voor zo'n oud beestje. Ik denk dat de Jaguar dan ook nog wel erg lang zal blijven en ik zit te twijfelen om ipv de mondeo over enkele jaren een jaguar diesel te kopen, tegen die tijd zijn daar ook de kinderziektes uit en is het toch wel weer een leuke jag waar je met plezier mee naar je werk rijdt.
En wat betreft status, koop dan gewoon een oude Rolls Royce, zijn ongeveer net zo duur en je weet zeker dat niemand je de auto gunt. Iedereen kijkt je na, zeker op mijn leeftijd (27) en vrijwel iedereen zal zich gaan afvragen waar je de poedertjes of de pilletjes verkoopt.
MVRGR
martin Focke